Hollywood

25 september 2015 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hollywood! Als je rekent op filmsterren, pracht, praal en posh, ben je in Hollywood niet aan het juiste adres. Daklozen, bedelaars en kakkerlakken zien we wel veel. Overigens helemaal niet erg, we hebben er geen last van en de buurt ziet er gezellig uit. Ons motel ligt tussen twee grote 'boulevards' in: Hollywood boulevard en Sunset boulevard. En we hoeven maar de hoek om te lopen of we hebben uitzicht op het Hollywood sign.

Maandag gaan we een dagje naar Hollywood studio's. De tramtour over het terrein van werkende studio's aangekleed met een angstaanjagende 3D attractie waarin onze tram wordt aangevallen door dino's en King Kong, was het hoogtepunt van de dag. We  zien onder andere een deel van de set van Desperate Housewives (Wisteria Lane) en Hitchcock's Psycho. Verder aantal leuke rides in het park gedaan en dan is de dag alweer om.

Dinsdag verkennen we de buurt. We wandelen naar Denny's voor een ontbijtje (zeg maar ontbijt). Onderweg komen we langs Amoeba Records (muziekzaak), dat kan geen toeval zijn ;-) We lopen over de sterren op de Walk of fame en kijken bij het Chinese Theatre. We willen graag een film kijken in deze bioscoop waar veel Hollywoodfilms in première gaan. Het wordt Everest, 3D Imax met supersonisch beeld en geluid. Geweldig!! 's Avonds eten we bij Sizzler een eenvoudig buffetje.

Woensdag gaan we naar Six Flags Magic Mountain. Veeeel leuker dan de eerste Six Flags. Maar al met al pakken we maar 1 rollercoaster mee. Het is erg druk (wachtrijen tot 150 minuten) en heel warm (37 graden). We struinen heel de dag een beetje door het park en laten onze refill drinkbeker 6 keer opnieuw vullen om het vochtpeil in orde te houden. We zoeken een restaurantje dichtbij het motel, Bossa Nova. Daar eten we het beste van heel de vakantie!

Donderdag pakken we de auto en verkennen we Beverly Hills. Daar moet je zijn voor posh en glamour. Hier wonen de filmsterren. We zoeken naar huizen van Hollywoodsterren. Het valt niet altijd mee om huisnummers op tijd te ontdekken, dus veel huizen rijden we voorbij om er later achter te komen dat het betreffende huisnummer achter ons moet zijn. Het toegangshek naar de Playboy Mansion vinden we wel en het huis waar The Osbournes is opgenomen. We missen de huizen van Madonna, Jack Nicholson, Cher en Marlon Brando. Te ver verstopt achter muren en hagen. Helaas.... Via Mulholland Drive proberen we dichtbij het Hollywood sign te komen. Zonder succes: acces denied. Dan maar een paar foto's knippen vanaf een afstandje. Jeroen is niet helemaal lekker, dus we gaan terug naar het motel. Hij slapen, ik HGTV kijken :-D We eten nog een keer bij Bossa Nova. Vroeg slapen omdat we om 03.00 uur op moeten, lukt niet. Dan maar een kort nachtje.

Morgen naar huis, ook weer fijn!