Explore(r) California

8 september 2015 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

Zo, even een paar dagen inhalen. Om te voorkomen dat we iedereen teveel spammen, plaatsen we niet iedere dag een update.

Zondagochtend halen we onze auto op in San Francisco. De intermediate SUV die we hebben geboekt blijkt een Rav4. Iets te teleurstellend naar mijn smaak, dus tegen een kleine meerprijs krijgen we een Ford Explorer mee. Now we're talking. Dat is een lekkere dikke bak. We rijden over de Golden Gate Bridge richting Vallejo. Daar gaan we een dagje naar Six Flags. Het ziet er veelbelovend uit, maar na twee rollercoasters en een klein rondje door het park, houden we het voor gezien. Gedateerd, vergane glorie, geen klote aan zeg maar. Dus vermaken we ons de rest van de dag bij het zwembad van het motel, een vapeshop (e-smoke winkel) en de lokale Walmart.

Maandag rijden we naar Monterey. Daar stappen we vanuit het motel in een trolley richting het Monterey Bay Aquarium. Mooie dingen gezien. Vooral interessant is een nogal actieve inktvis (zie filmpje). Hebben we allebei nog nooit van dichtbij gezien. We drinken nog een cocktailtje bij Bubba Gump Shrimp (die vind je ook overál langs de kust haha) en gaan lekker op de pier eten. Op het gemak wandelen we terug naar het motel, waar ik (K) al zittend op bed in slaap val (zélfs met mijn favoriete tvzender HGtv (alleen maar woonprogramma's) aan). Fijn, die jetlag.

Vandaag (dinsdag) een wat langere reisdag. We vertrekken vanuit Monterey via Highway 1 (kustroute) om uiteindelijk naar onze overnachtingsplek in Bakersfield te gaan. Hele mooie route. Na de Highway 1 meer het binnenland in (San Luis Obispo County), waar de buitentemperatuurmeter 40 graden aantikt. Lang leve airco. Wel een gaaf stuk, heel afwisselend qua landschap. We rijden lange rechte enden, maar ook stukken met haarspeldbochten, zonder dat we anderen tegenkomen. Het is droog en verlaten. Alleen op de wereld. En heel stil. Tegen het einde van deze route komen we veel ranches tegen.
Bakersfield zelf is echt niks aan. Veel industrie, ja-knikkers, hoogspanningsmasten. Blij dat we hier alleen overnachten. Na het inchecken in het motel gaan we een boodschap doen en daarna eten bij Jeroen zijn favoriete restaurant: Golden Corral.

Inmiddels wordt het tijd om te gaan slapen. Het is hier bijna 00.15 uur (in Nederland woensdagochtend 09.15 uur). Vandaag is de eerste dag die we volgens 'normaal' Californisch ritme meepakken. Fijne dag allemaal, wij gaan lekker tukken!

1. Helen:
    9 september 2015
    Wauw! Doe mij ook zo'n auto!
    Heerlijk zo met jullie mee te kijken!
    Ik ga op zoek naar het inktvisfilmpje!
    Kus Helen
  2. Mo:
    9 september 2015
    Wat een super car! Stoer hoor :) Nu is rijden (en zeker met die aico) vast en zeker goed uit te houden. Volgende pretpark is vast beter. XXX
  3. Mo:
    9 september 2015
    Mis nog een filmpje van een vette achtbaan
  4. Essie:
    9 september 2015
    Idd kicke bak! Jammer van de sixflags maar komen er vast meer....zie dat jullie Vegas bereikt hebben ben benieuwd hihihihihi
    Ohja kleine correctie die dikke zeebeesten zijn geen zeehonden maar zeeleeuwen inktvis is grappig..lijkt wel of ie wit word aan het einde van het filmpje?.... HAVE FUN!!!!!!
  5. Karin:
    10 september 2015
    Filmpjes blijken niet direct zichtbaar / lastig vindbaar als je op de link in de mail klikt. Als je op de Reislogger pagina bent, even klikken op bannerfoto. Vanaf de homepage waar je dan bent, zou je alle tabs moeten kunnen zien: reisverhalen, foto's, video's, kaart, profiel. Onder video's staan de filmpjes. Inmiddels gevonden Helen?

Achtbaanfilmpjes komen misschien nog Mo. Maar op z'n vroegst pas ergens volgende week.

Je hebt gelijk Es, zeeleeuwen (ik heb er wel ff op moeten googlen ;-) ).

Groetjes uit Vegas! X
  6. Helen:
    10 september 2015
    Ik heb inmiddels alle filmpjes gezien. Geweldig!!!
    Niet te veel vergokken in Vegas, he?! Of minstens ook wat winnen!
  7. ANNEKE BOM LANKHUIZEN:
    hallo karin en jeroen
    eindelijk weer verbinding we hebben alle foto's en filmpjes gezien harstikke leuk. we wensen jullie een fijne trouwdag in las vegas en gaat er voor he wel winnen . wij proberen via de email wat foto's van ons door te sturen. veel plezier. groetjes van anneke en paul
  8. Karin:
    12 september 2015
    Dank je wel! We hebben een leuke dag gehad gisteren (onze trouwdag). Geshopt haha. Lekker uit eten geweest en met Black Jack wel 35 dollar gewonnen, jaja! We hebben jullie foto's nog niet ontvangen. Veel plezier daar! Groeten, J&K