Blond, blonder, blondst

5 september 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Waarom deze titel? Dat komt wel in de laatste alinea...

Vrijdagochtend vroeg wakker. Alcatraz op het programma. Op tijd met de tram richting Pier 33, waar we op de ferry stappen. Op het eiland een flinke klim naar de gevangenis. Er staan veel verschillende panden op het eiland (hadden we geen idee van), bewakers woonden vrijwillig naast de gevangenen. De audiotoer die we doen maakt indruk. Kleine cellen, waarvan een deel met uitzicht op een vrij San Francisco; indrukwekkend. Op het terras voor het pand met de cellenblokken heb je een adembenemend mooi uitzicht op de stad. Daar hadden we de hele dag naar kunnen kijken. Overigens ook onze eerste blik op de Golden Gate Bridge.
Na een aantal uur op het eiland te hebben rondgehobbeld gaan we terug naar het vasteland. De rest van de dag brengen we door op Fischerman's Wharf. Wandelen langs de verschillende pieren, biertje/cocktailtje bij Hard Rock Café, beetje shoppen (de beste shop was de Hot Sauce Shop, Jeroen heeft alle 'extra hot' smaken geproefd), live muziek, biertje/wijntje op een ander terras en... Museé de Méchanique. Dát was echt heel cool. Een grote hal vol met werkende mechanische apparaten, beetje kermis-gerelateerd. Met een handvol 'kwartjes' vermaken we ons minstens een uur. Vooral flipperen en 'whac-a-mole' (zie filmpje) zijn favoriet.
Uiteindelijk lekker dikke hamburgers eten bij Hard Rock Café. En ook nu weer vallen de luikjes tegen het einde van de maaltijd dicht. Dan maar weer richting hotel waar we -alweer-  om 21.30 uur in een diepe coma liggen.

En natuurlijk word je dan op zaterdagochtend gewoon weer om 05.30 uur wakker. Jammer... Maar dat maakt niet uit, want we hebben weer een leuke dag voor de boeg. Een fietstoer. Na het ontbijt gaan we richting de fietstoko, om erachter te komen dat de toer die wij willen doen volgeboekt is. Tja, dan hadden we maar moeten reserveren. Maar geen nood, zondag is er nog plek. Mooi! Die hebben we direct geboekt.
Nu we een dag ter vrije besteding hebben, gaan we eerst naar Union Square (waar de welbekende cable cars de heuvels op en af rijden). Ook een prima plek om een beetje te winkelen. In de middag gaan we naar Haight Ashbury, hét Hippie District. Dat valt behoorlijk tegen. Beetje vergane glorie waar Stony Tony's (onverzorgde types met 'tie dye' kleding en dreadlocks en de oogjes op half zeven door de vele blowtjes die ze al hebben gerookt een praatje proberen aan te knopen) rondlopen en met veel te drukke barretjes. Vandaag doen we alles lopend, dus begin van de avond komen we met stramme pootjes terug in het motel. Om de hoek vinden we een Mexicaans restaurant waar we erg lekker eten en een gezellig gesprek hebben met Victoria, een half Duitse Amerikaanse met een hulphondje Lila (schatje!).

Trots dat we pas om 22.00 uur terug zijn in het hotel (láát man! ;-) ) wil ik nog een verhaaltje schrijven op Reislogger.
Op m'n scherm zie ik dat we morgen in Vallejo zijn. Huh??? Morgen gaan we fietsen. En maandag gaan we naar Vallejo. Toch voor de zekerheid even het reisschema bekeken. Uhhh... Blond en Blond komen tot de ontdekking dat de huurauto zondagochtend de 6e (morgenochtend dus) voor ons klaarstaat en dat we dan dus naar Vallejo rijden om naar Six Flags te gaan. Right! Nou, kleine aanpassing dan maar. Hopelijk kunnen we de fietstoer nog annuleren. Dus we gaan inpakken en voorbereiden op ons vertrek morgen. Jammer van de fietstoer, maar over het algemeen hebben we zo'n beetje alles wat we wilden wel gezien.

1. Marga:
    6 september 2015
    Zo blond&blond goed dat jullie het in de gaten hadden!!! Zo te zien en te horen,Hebben jullie het goed naar je zin,en Super weer Hier alleen maar regen (goed voor de planten) Super leuke foto,s Slaap lekker en straks ,n Auto (groote) we zijn benieuwd.groetjes Xxx
  2. Mo:
    6 september 2015
    Ach je was er gelukkig op tijd achter...
  3. Essie:
    7 september 2015
    Hahaha niet te veel relaxen he..ga je dingen van vergeten :). Ziet er heerlijk uit jongens! Strak blauwe lucht genieten!
  4. Berna Jocker:
    7 september 2015
    Misschien toch iets te veel cocktails gedronken? Veel plezier nog daar.