Kastelen en de Highlands

13 september 2017 - Auchterarder, Verenigd Koninkrijk

Wat is Schotland prachtig. Je wil blijven kijken, gewoonweg omdat je er geen genoeg van krijgt. Nu hebben we ontzettend veel geluk met het weer. Af en toe een buitje, maar voornamelijk zonnig. En dan ziet de wereld er natuurlijk een stuk prettiger uit.

Maandag zijn we op kastelentocht geweest. Eerst naar het plaatsje Dollar, naar Campbell castle. Ik zal jullie niet vermoeien met de geschiedenis van het kasteel. Maar ik kan zeggen: wat een waanzinnige plek. Leuke wandeling door de bergen, langs een mini waterval om bij het kasteel te komen. Moeilijk voor te stellen op zo'n plek dat het 500 jaar terug een dik aangekleed kasteel was met mensen die er daadwerkelijk leefden. De locatie en het uitzicht waren zo mooi. Het kostte vijf volwassenen moeite om me daar weg te krijgen.

Daarna met de boot naar Lochleven castle, op een eiland dus. Ook weer erg leuk en interessant.

De kastelen vandaag waren beiden ruïnes, maar met boeiende geschiedenis en allebei op een bijzondere plek.

Dinsdag de Highlands in gegaan. Machtig mooi landschap. Linn of Dee waterval bezocht. Wat een geweld! Veel kilometers gemaakt, lekker geluncht in The Old Mill pub en pas laat weer 'thuis'.

Vandaag (woensdag) zouden we naar Edinburgh gaan. Maar er werd zoveel regen voorspeld, dat de plannen werden omgegooid. We zijn naar Blair castle gegaan, een volledig ingericht kasteel. Wauw! En een geweldige wandeling gemaakt bij de falls of Bruar. Flinke klim, maar dat was het zeker waard. O, en bij het kasteel een doedelzakker aangehoord. Niet mijn ding zeg maar haha. Ik probeer later een filmpje te uploaden, dan kun je zelf oordelen ;-)

Morgen staat Loch Ness op het programma en vrijdag Edinburgh. En dan is het Schotse feest alweer voorbij...

1. Helen:
    13 september 2017
    MOOOOOI!
  2. Mo:
    14 september 2017
    Hè lekker stel, ziet er allemaal te gek uit hoor. Vooral die watervallen schitterend zou mij wel eens inspiratie kunnen geven voor een nieuw projectje op mijn landgoed hahaha. Nog veel plezier daar en tot snel. Groetjes Leo.
  3. Essie:
    14 september 2017
    Wauw prachtig!! Begrijp je helemaal ....daar kan je niet genoeg van opnemen ik ruik de natuur in je foto's :)))) heerlijk. Groetjes aan Nessie xxx
  4. Berna Jocker:
    14 september 2017
    Ziet er zeker mooi uit en gelukkig is het weer prima. Veel plezier nog daar en tot snel.
    Groetjes R&B.