Verkenningstochtje

3 september 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Whooohaaaa, we zijn er! Vanaf het vliegveld naar onze eerste Days Inn gebracht aan Grove street. De vermoeidheid slaat toe. Komt vast door de aanblik van een lekker bed. Het is rond 14.30 uur (in Nederland 23.30 uur). Dan maar ff douchen, zodat we fris en fruitig op pad kunnen.
We hebben nog geen auto, dus gaan op zoek naar ov. Op een minuut of 10 lopen vinden we de boemeltram richting Fishermans Wharf. Dat klinkt goed.
Na zo'n 100 stops uitgestapt bij Pier 39. Meteen goede sfeer. Sowieso mooie plek aan de baai, maar ook live muziek, gezellige drukte en leuke shopjes. Eerste dat we zien is Hard Rock Café, gezellig!
Rondje gelopen, biertje gedronken, paar fotootjes geknipt. En toen: HONGER! Bubba Gump Shrimp? JA! Lekker cocktailtje erbij, verse shrimpies. Daar wordt de buik gelukkig van ;-)
Tegen het einde van de maaltijd vielen de oogjes aardig dicht. In een overvolle tram richting motel. We stapten een paar haltes eerder uit dan waar we vanmiddag aan de tramreis begonnen. Dat doen we maar niet meer. Her en der lugubere types op straat, overal rook je weed. Het was duidelijk dat we in het hippie district waren. In het vervolg nemen we de beschaafde route óf een taxi ;-)
Het licht gaat uit rond 21.15 uur (in Nederland 06.15 uur). Op een paar hazenslaapjes in het vliegtuig al ruim 26 uur op.
En nu dus om 05.30 uur wakker. Vandaag staat Alcatraz op het programma. Zo lekker ontbijten en weer richting de tram! Zin!!

1. Helen:
    Goed begin!
  2. Sandra van Beek-Bontkes:
    4 september 2015
    Leuk! En jullie genieten vast nog meer als we vertellen dat het hier vandaag twaalf graden was.....met heel veel regen....veel plezier!
  3. Mo:
    4 september 2015
    Zo die garnalen zien er lekker uit!
  4. ANNEKE BOM LANKHUIZEN:
    5 september 2015
    WAT EEN LEUKE FOTO´S JULLIE ZITTEN TE GENIETEN VAN HET LEKKERE ETEN.EN LEUK DAT JE DE KOPMEEUW EEN NAAM HEBBEN GEGEVEN. EN ZO TE ZIEN IN HET BIER CAFE HEBBEN ZE GENOEG KAARTEN GEHAD. WIJ HEBBEN HET OOK NAAR ONS ZIN WE HADDEN GISTEREN EEN GEZELLIGE AVOND MET TONY CAROL EN DE HELE FAMILIE WE HEBBEN HEERLIJK GEGETEN VEEL PLEZIER EN DE GROETJES VAN ONS ALLEMAAL.